poniedziałek, 1 listopada 2010

Papierowy zajazd | Paper coach house

Wczoraj spróbowałem jak działa nowa drukarka, a przy okazji skorzystałem z darmowego modelu domku, o jakim pisałem miesiąc temu. Drukarka działa całkiem przyzwoicie, a domek wyszedł - jak dla mnie - zaskakująco niezły. Duża w tym zasługa jego twórcy, bo pod względem artystycznym ten model przewyższa o kilka kategorii wszystkie inne darmowe, jakie znalazłem w sieci. Od siebie dodałem trochę roślinności i podstawkę. Starałem się wykonać go w skali pasującej do figurek 15 mm (drukowałem na 50% wielkości, zgodnie z instrukcją) ale - jak widać na zdjęciach - wydaje się troszkę mały. Kolejny będę drukował na 66% wielkości oryginalnej i naklejał nie na tekturę, tylko na piankę artystyczną (foamboard), taką samą, z jakiej zrobiona jest podstawka. Figurka ze zdjęć to jeden z gotowych jeźdźców beszli.


I tried my new printer yesterday and to not waste inks I printed free coach house model which I had wrote about month ago. Printer prints ok and house turned very good - at least for me, remembering rather poor Warhammer card buildings added to the big boxes. This model, made by Dave Graffam, is definitely the best free paper house I've found on the net so far. I added some vines and base. I tried to make it in 15 mm scale but it is a little on the small side (but it was printed on 50% just like in the manual). My next attempts will be printed in 66% of original scale and they will be glued on foambard, the same material base is made of. Miniature in the photos is one of finished besli riders.


2 komentarze:

  1. Koń w kłębie ma około 160cm. Więc mierząc matodą "na oko" izba na parterze zajazdu ma wysokość jakichś 3 metrów. Wydaje się, że skala jest całkiem niezła. Fajny zabieg z zielenią obrastającą budynek i bardzo fajna podstawka pod domek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie - na zdjęciach nie prezentuje się jakoś strasznie nieproporcjonalnie. Też powoli zastanawiam się nad jakimiś makietami, by móc wykorzystać je w systemie Flames of War :) Skala też 15 mm, więc pewnie wykorzystam Twój pomysł :P

    OdpowiedzUsuń

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.