poniedziałek, 15 listopada 2010

Drugi element 4Bd armii wikingów | Second 4Bd element of viking army

W niedzielę zdążyłem pomalować figurki, a dziś zrobić podstawkę do drugiego z dziesięciu elementów 4Bd, jakie znajdują się w armii III/40b. Zarówno ten, jak i poprzedni element pomalowane są odrobinę inaczej niż zwykle - zrezygnowałem z używania washów na całości figurki, a w zasadzie na każdym jej elemencie, na rzecz miejscowego wzmacniania cieni. Dzięki temu całość wygląda nieco jaśniej i "czyściej". Chyba też odrobinę lepiej. Dużą przyjemność sprawia mi malowanie tarcz tych wojowników. Są stosunkowo proste, a jednocześnie efektowne. Na jednej z nich widać chlapnięcia "krwi" - z osiągniętego rezultatu nie jestem do końca zadowolony, niemniej jednak wiarygodne przedstawienie krwi jest raczej dość trudne. Całkiem zadowolony jestem jednak z płaszcza, jaki nosi jeden z norsemenów. Proste, jasne rozjaśnienia i umiarkowane cieniowanie przekładają się na dość przekonujący wygląd. Z rzeczy jakie denerwują mnie w figurkach Bauedy - większość wzorów ma broń przylegającą do ciała i mocno wygiętą - wiem że to ograniczenia formy, niemniej jednak część mieczy czy toporów widoczna z góry przypomina spłaszczoną literę "C".

I managed to paint this element on Sunday and based it today. It is second 4Bd element of III/40b army. Both this and previous unit were painted slightly differently then usual. I use washes on every part of figure usually, be it a leather jerkin, woolen leggins or metallic helmets. This time washes were used sparingly, only to deepen some shadows. Miniature looks "cleaner" and brighter thanks to it and a little better too I think. Shields of vikings are a real joy to paint for me. They are both relatively simple and attractive. One of them has "blood" splashes painted on. I'm not really satisfied with final look of these but good painting of blood is rather hard. I'm glad how the cloak turned out. Simple, bright highlights, sparingly used washing and this part of miniature looks good. 
There is one thing I dislike in Baueda's miniatures. Most of the figures have weapons very close to the bodies - swords and axes are bent in "C" shape (viewed from above). I know that this is mould restriction still it looks bad.



2 komentarze:

  1. Bardzo mi się podobają tarcze, zarówno w pierwszym, jak i w drugim elemencie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Yori...:) Mi też się podobają. Nie jestem zwolennikiem odlewów tarcz z figurką, niemniej jednak jedno można o nich powiedzieć - bardzo dobrze trzymają się reszty figurki;)
    A co do wzorów, naprawdę przyjemnie sie je maluje... Jeszcze muszę pocwiczyc stabilnosc reki i zabiore sie za ciut bardziej skomplikowane, przyda mi sie do sredniowiecznych Arabow:)

    OdpowiedzUsuń

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.