sobota, 20 marca 2010

Ponownie Macedonia

Skończyłem właśnie malowanie elementu dowódczego armii Aleksandra Macedońskiego do DBA. Nie jestem do końca przekonany co do prawidłowości postawienia obok Aleksandra jakiegokolwiek chorążęgo - mam wrażenie, że w tych czasach żadna armia Hellady nie znała czegoś takiego jak chorągiew czy sztandar - może za wyjątkiem Sparty, jeśli za "sztandar" można uznać spartańską dokanę, drewnianą "bramę" symbolizującą Kastora i Polluksa oraz dwóch królów Sparty... Mniejsza z tym, chorąży znajduje się w elemencie, bo mi się podoba:). Wykonany został z figurki noszącej nazwę producenta Macedonian Companions, czyli teoretycznie zgodną historycznie. Mam jednak wrażenie, że nosi pancerz niezbyt pasujący do znanych nam wizerunków konnych towarzyszy Aleksandra. Drugą pomalowaną figurką jest kolejna miniaturka oznaczona jako Macedonian Leader. Trochę nie pasuje wielkością do konia. W blistrze znajdowały się dwa wzory koni, jeden niby niezbyt mniejszy, niemniej jednak po usadowieniu na nim jeźdźca różnica staje się widoczna... Mam tylko nadzieję, że zginie to na stole. Podstawki do obu figurek dopiero przygotowane do wykonania - w zamierzeniach cały element będzie dopasowany podstawkami do podstawki dowódcy - zrobię to jutro.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.