środa, 3 grudnia 2014

Okopy z Basicks | Trenches from Basicks

Pomalowałem, zgodnie z zapowiedziami przy wpisie o pierwszym stanowisku umocnionym, pozostałe trzy odlewy żywiczne przedstawiające okopy, czy też umocnienia polowe firmy Bacisks. Fajne, dość szczegółowe, zwłaszcza kiedy weźmie się pod uwagę tematykę, odlewy. W paru miejscach przy malowaniu zauważyłem drobne uszkodzenia, których nie widziałem pisząc recenzję, nie było to jednak nic wielkiego.

Samo malowanie było prościutkie. Popełniłem przy nim, jednocześnie, chyba wszystkie możliwe błędy, których powinienem unikać, jeśli chciałbym mieć wszystkie cztery odlewy wykończone w tych samych odcieniach barw. Po pierwsze - podkład nałożyłem czarny, zamiast białego. Zmieniło to drastycznie odcień piasku widocznego przy okopach. Po drugie - zmieniłem kolor malowanych elementów drewnianych, wyszły sporo ciemniejsze. Po trzecie - ale już celowo - użyłem aerografu do malowania worków i - również celowo - dałem nieco mniej odcinające się rozjaśnienia. Nie użyłem też żadnych metalików, wszystkim elementom metalowym nadałem wygląd dość steranych działaniami Matki Natury.


Three more painted infantry trenches from Basicks, as promised in my note describing fortified foxhole. I really like those resin casts. They look cool, they are pretty detailed, especially considering what they represent, too. I noticed some minor damages while painting, which I wasn't aware of when writing a review of those casts, but nothing major fortunately.

Painting itself is really simplistic and I managed to make every possible wrong choice of everything I think. First - basecoat was black instead white which was used on fortified foxhole. This changed final hue and brightness of all colours. Second - I changed color of my "wood" paint. It is much darker then on the first piece. Third - and it was on purpose this time - I painted all sand filled bags with airbrush now. Highlights are less visible now too and it is made deliberately too.
And as I wanted all metal elements to have worn, damaged and rusty look, I didn't use any metallic paint. All metal surfaces were painted with various shades of brown and red and some washes.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.