sobota, 22 lipca 2017

Zwiadowcy Mrocznych Aniołów | Dark Angels Scouts

Nie wyobrażałem sobie armii marines bez zwiadowców. Niestety, to co było dostępne ze standardowej oferty GW (i póki co stan się nie zmienił) nie podobało mi się ani trochę. Zwiadowcy z uzbrojeniem do walki wręcz to dość pokraczne figurki, mające swoje najlepsze lata gdzieś w zamierzchłej przeszłości. Koledzy z karabinami wyborowymi prezentują się tylko odrobinę lepiej.

Szukając w różnych miejscach jakiejś alternatywy trafiłem do Forge World i znalazłem coś, co

 nazywało się chyba "Legion MKIV Recon Squad". Obejrzałem zdjęcia na stronie FW i doszedłem do wniosku, że to jest właśnie to. Osobiście mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o modele FW z żywicy. Wzory zazwyczaj są świetne, jakość odlewów bardzo często pozostawia wiele do życzenia (zwłaszcza w kwestii naramienników, mieczy, noży czy "drobniejszej" broni strzeleckiej). Co dziwi mnie o tyle, że jest cała masa małych firm świetnie radzących sobie z modelami żywicznymi (więc technologicznie, jak widać, rzecz jest do ogarnięcia).



Co do malowania - trzymałem się tego samego schematu zieleni i czerwieni. Malując broń strzelecką wzorowałem się trochę na pokazowych modelach do Infinity. Na kamuflaż na płaszczach nie miałem konkretnego pomysłu, chciałem coś nietypowego, ale nie bardzo wiedziałem jak to ma wyglądać. W końcu coś tam namalowałem i tak zostało. Na naramiennikach znów musiałem bawić się we "freehandy" - coś czego nie lubię i nie bardzo potrafię robić.


W planach (czyli gdzieś na półce, w kawałkach ...) mam jeszcze jedną drużynę zwiadowców z karabinami snajperskimi - tym razem zamierzam na Mroczne Anioły przerobić świetny zestaw FW "Raven Guard Mor-Deythan Strike Squad".
Przemek


I couldn't even imagine a marine army without scouts. Unfortunately, nothing readily available from Games Workshop was to my liking (and this situation continues to this day). Scouts armed for close combat are rather grotesque, looking good maybe back in 90s. Maybe. Their fellows armed with sniper guns are just a tiny bit better.

So, I was looking for some alternatives. Forge World produced a set labelled 'Legion MKIV Recon Squad'. Photos on the producer's site were very good and I decided - that's it! Personally, I have a mixed feelings about Forge World products though. Miniatures shown on the photos are usually brilliant but commercial casts are a bit lackin in my opinion, especially smaller details, like pads, swords, knifes, etc. It is strange, as there is legion of small companies producing resin accessories and bits of much higher quality - which proves that this is possible to release good quality product.

Painting - I sticked to the same red and green color scheme. Weapons were painted with a slight 'Infinity' influences visible. I wanted something unusual for camo cloaks, but I didn't really knew how it should look, so I painted 'something' and decided to leave it as it is. And again I have had to paint freehands on the shoulder pads, which I really don't like to do as I'm not very good at it.

In the future I'd like to paint another scout squad (already bought, boxed and waiting for its time on the shelf), this time with sniper rifles. I decided to use excellent FW 'Raven Guard Mor-Deythan Strike Squad' for this purpose.
Przemek









6 komentarzy:

  1. Ależ to będzie pięknie spójna armia! :) Nie mogę się doczekać zbiorówki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyglądają - bardzo ładne modele i fajna opcja kolorystyczna. Akurat buduję sobie armie Shattered Legions w oparciu o boxy z Calth i Prospero, zdecydowanie mnie to zainspirowało do dodania takiego squadu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny, klimatyczny oddział, aż miło popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, są świetni. Tak same modele (zgadzam się co do oceny zwiadowców plastików GW) jak i malowanie.

    OdpowiedzUsuń

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.