sobota, 17 sierpnia 2013

Obóz armii perskiej | Persian army camp

Zazwyczaj nie przejmuję się robieniem obozów do armii do DBA. Zrobiłem tylko dwa - wikingów i Galów, w planach mam jeszcze trzeci, mocno ogólny - jakieś krówki, owce czy inne bydełko, uniwersalny dla różnych armii. Wymogiem konkursu forum Strategie, który zmobilizował mnie w końcu do dokończenia armii perskiej, jest jednak zrobienie obozu. Chcąc, nie chcąc musiałem się do niego zabrać, choć zostawiłem go na sam koniec. Początkowo planowałem zrobić albo fragment muru, ze znanymi płaskorzeźbami medyjskich wojowników, albo perskiego sfinksa. Przyjrzałem się jednak zdjęciom obu tym obiektów i stwierdziłem, że - po pierwsze, nie da się tego dobrze zrobić w miarę szybko, po drugie, brak mi niektórych materiałów. Wobec tego skupiłem się na czymś innym - grobowcu Cyrusa Wielkiego, założyciela dynastii Achemenidów. Jego monumentalne miejsce pochówku ma sporo zalet - jest bezpośrednio związane z Achemenidami, a na dodatek odegrało pewną rolę podczas początków perskich rządów Aleksandra Wielkiego. Obrabowane mauzoleum posłużyło jako pretekst do rozprawy z częścią perskich magów.
Mój modelik nie jest, oczywiście, wierną reprezentacją tego grobowca, nie jest też utrzymany w skali właściwej do figurek. Niemniej jednak myślę że całkiem nieźle pasuje.

Usually I don't make camps for DBA armies. I made just two of them - for vikings and Gauls, third will be done eventually, very generic one. Some cows, sheeps will do, universal camp for many armies. But, as I finished II/7 army with Strategie competition in my mind, I was obliged to make a army camp too. Originally I wanted to make famous wall with median warriors reliefs or persian sphynx. After seeing many photos on the web I changed my mind - I wouldn't be able to make such camp with qood quality fast and I miss some crucial modelling stuff now. So I decided to make a camp with a grave tomb of Cyrus the Great, founder of Achaemenid dynasty. His tomb is well known, obviously connected with Persian army and - as a plus - it is also connected with Alexander the Great. He visited this tomb, desecrated and robbed, and use it as a pretext to deal with some Persian magis.
My model isn't, of course, in scale correct with miniatures, not it is a faithful representation of the tomb, still I think it nicely supplements my army.





1 komentarz:

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.