sobota, 28 października 2017

Czempion szkieletów | Skeleton champion

W trakcie mojej przerwy w działaniach hobbystycznych, gdzieś tak mniej więcej w latach 2000-2007, ominęło mnie wydanie (i kupienie) wielu figurek. Obecnie zaniedbania te są w zdecydowanej większości nadrobione, niemniej jednak nadal brakuje mi niektórych wzorów miniaturek wydanych w tym okresie do armii Vampire Counts.

Jednymi z takich figurek były do niedawna zwykłe, podstawowe, plastikowe szkielety - łatwo dostępne, do niedawna nawet w sprzedaży przez GW. Nie kupowałem ich jednak z prostego powodu - oryginalnie do ich pudełka dodawany był zestaw metalowych części, pozwalający przerobić trójkę szkieletów na dowódcę, chorążego i muzyka. I problem tkwił w tym właśnie zestawie - nie mogłem go znaleźć. Na szczęście niedawno wypatrzyłem na allegro oddzialik szkieletów z prawie kompletnymi metalowymi bitsami - do pełni szczęścia brakuje mi tylko czaszki czempiona.

Niemniej jednak zdecydowałem się wykorzystać posiadane już teraz części i skleiłem kupione szkielety starając się wykorzystać wszystkie rodzaje czaszek, broni, korpusów i nóg. Czempiona, pokazywanego dzisiaj, przerobię być może w przeszłości, dodając mu właściwą czaszkę, albo też zrobię drugą wersję. A dlaczego ten w sumie zwykły szkielet jest dowódcą oddziału? Wykorzystałem broń, przeznaczoną dla czempiona - ręka z toporem o dwóch ostrzach jest metalowa.

During my hobby break, roughly between 2000 and 2007, I missed quite a lot of miniatures. Currently most of these missed miniatures are secured for my collection, but there are still some figures missing.

Such missing miniatures were, until recently, ordinary plastic skeletons, released as a regiment, with metal bits for champion, drummer and standard bearer included in the box. Ordinary skeletons were quite easy to obtain - the metal bits were much harder to find. Fortunately, I found few sprues of skeletons together with almost complete series of metal parts lately. The only one missing bit is champion skull.

Despite lacking this part, I decided to build a small unit of such skeletons, using all possible weapons, skulls, torsos and legs. Today's champion will be reworked later, when I will get his skull, or maybe I will paint a second version. But why this ordinary skeleton is unit champion? Well, he is equipped with metal double bladed axe, a part meant for unit commander.







3 komentarze:

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.