czwartek, 13 czerwca 2013

Lietpold the Black

Pokochałem ten model od pierwszego wejrzenia i kilka tygodni po zobaczeniu go na zdjęciach w sieci nie posiadałem się ze szczęścia, znajdując go na allegro. Schemat kolorystyczny wymyśliłem, kiedy jeszcze szedł do mnie pocztą - czasem jest tak z modelami, że silnie inspirują. Ten, dodatkowo, przykuł mnie do warsztatu na niezwykłych dla mnie kilka wieczorów (a jak zaznaczałem, lubię kończyć figurki za jednym posiedzeniem). Próbowałem zdążyć z nim na ubiegłoroczny The Fang, wtedy zabrakło mi jednak kilku godzin na wykończenie. Odstał więc chwilę na półce, okazjonalnie grając jako Generał Imperium. Wystawiłem go do konkursu w tym roku i nie posiadałem się ze zdumienia, gdy zgarnął "Best Overall" i pierwsze miejsce w kategorii najlepszy model WFB. Nie maluję dla nagród, właściwie nigdy nie startowałem w konkursach malarskich (pomijając zamierzchłą przeszłość i jakąś Sobotę z Fantastyką na Mokotowie). Chyba bardziej kierowała mną ekschibicjonistyczna chęć hobbysty, by pokazać co się trzyma u siebie w domu :).

Patrząc teraz na tę figurkę jestem bardzo zadowolony z podstawki, sztandaru i ogólnego wyglądu błękitnego pancerza. Całość jest spójna i przyjemna dla oka, a nie zawsze tak trafnie udaje mi się dobrać kolory by  potem nie mieć myśli typu: "Można było inaczej". Tu barwy komplementarne zdały egzamin. Mam serdeczną nadzieję wejść kiedyś w posiadanie większej liczby modeli Forge World do Imperium, bo frajda przy ich malowaniu wymyka się zwyczajowej skali.
Atheg

I have fallen in love with this miniature since it was first released. Just few weeks after I have seen it on the Web, I managed to find and buy it on biggest Polish auction site. I came up with a color scheme when miniature was still in transit - some models are just so inspiring. Additionally, I spent much more time then usual painting this one, it took me few evenings (and I prefer to paint whole models in just few hours, whole evening the most). I tried to finish it for last year The Fang event, ufortunately I didn't manage this as I was short few last crucial hours. So, for a few months miniature on the shelf, occasionally playing as my Empire army's general. Eventually, The Fang competition was held in Warsaw's GW store again and I entered with this model. I was shocked when my little general got two first places - "Best Overall" and "Best WFB model". I don't paint for prizes, to be honest I never actually took part in any painting competition before (with one exception years ago). I think I was driven by an exhibixionistic urge of hobbyist, pure instinct of showing off what I have at home. :)

When I look at my Lietpold I'm really glad how the base, banner and blue armour turned out. I think overall look is coherent and nice looking and - believe me - I don't pick colors suiting each other every time. Lots of time when I see my own painted figures I think - "Well, I could paint it better". Here, fortunately, complimentary colors look nice.

I want to eventually buy more ForgeWorld Empire models for my army as painting this one gave me a lot of fun and satisfaction.
Atheg







2 komentarze:

  1. Ten model to majstersztyk! Bardzo podoba mi się jak pomalowałeś miecz. Podstawka z tym pomostem do mnie nie trafia, ale to może rzecz gustu.

    OdpowiedzUsuń

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.