piątek, 23 lipca 2010

Wodzowie Traków | Thracian chieftains

Element dowódczy armii trackiej 3Cav (Gen) gotowy. Miałem z nim kilka problemów. Najpierw, kiedy chciałem poprawić dość statyczny wygląd rąk z mieczami nad głową, używając najstarszego znanego mi sposobu konwertowania, czyli przyłożenia wektora siły;) udało mi się odłamać dłoń z mieczem. Nienawidzę czegoś takiego, naprawienie takiego uszkodzenia tak, żeby się trzymało, jest trudne. Wywierciłem dwie dziurki w ułamanych częściach, połączyłem oba fragmenty drucikiem (tracąc przy tym wiertło 0,7 mm) ale wielkość tych elementów jest na tyle nieduża, że nie dałem rady spasować dokładnie położenia otworów. W rezultacie dłoń i ręka trochę się wydłużyły, zamaskowałem to odrobiną wikolu. Malowanie było bezproblemowe, zrobiłem je posługując się tablicą barwną z Osprey'a o Trakach. Wodzowie okazali się Getami, mają typowe dla nich kaftany z odmiennymi kolorystycznie fragmentami przy rękawach. Pancerze z polerowanych łusek brązowych, malowałem je - nietypowo dla mnie - kolorami złota (Shining Gold i Burnished Gold). Zależało mi na uzyskaniu efektu świecącego, jasnego pancerza i chyba mi się to udało. Już po pomalowaniu i zrobieniu podstawki kolejne kłopoty. Najpierw zauważyłem, że przyklejając piasek na podstawkę udało mi się usmarować cały bok jednego konia. Klej już wysechł na kamień - cóż, 10 minut spędzone na powolnym odklejaniu, musiałem tylko odrobinę poprawić farbę. Już po zrobieniu zdjęć zauważyłem też, że drybrushując podłoże udało mi się porządnie upaskudzić siwka... Poprawiłem to ale zdjęć nowych już nie robiłem. Armia tracka jest w zasadzie gotowa, zostały mi dwa elementy 3Ax, (których raczej nie będę nigdy wystawiał, są opcjonalne wobec 2LH) i obóz. Przed rozpoczęciem prac nad Galami pomaluję jednak pozostałych opcjonalnych Traków.

Command element 3 Cav (Gen) of Thracian army is ready. There were some problems with it. First, when I tried to correct slightly unrealistic pose of arms holding sword, using oldest known to me conversion method i.e. by twisting metal with fingers ;), I broke one arm. I hate this, gluing all this together is almost impossible, there are always some situations where such broken off parts will break off again. Well, I drilled small holes in arm and sword hand, put small diameter wire inside and glued this together. I couldn't properly align both holes, parts were too small, so final result is somewhat unrealistic and arm is a little longer then before. Painting was easy, I used color plate from Thracian Osprey as a reference. My chieftains are Gets, they have a long sleeved colourful jackets of this tribe. Armor of polished bronze scales, painted - atypically for me - in gold paint (Shining Gold and Burnished Gold), I wanted to achieve shining, polished look. After miniatures were ready and glued to the base I noticed some problems. First, while gluing sand, I managed to smear glue on side of the horse. When I noticed that it was stone hard already. Well, 10 minutes of carefull wiping and it was clean again. Then, after making photos, I noticed that when I drybrushed base, I painted ugly smears of mud on white horse side too. I had to repaint this horse... 
Thracian army is more or less ready. Only two elements left are 3Ax, they are optional (instead of 2LH) but I don't think I will use them anytime soon. Still, will paint them before starting Gaul army.



1 komentarz:

  1. Pisałem już na Forum, ale powtórzę - doskonała podstawka! Cały element jest świetny!

    OdpowiedzUsuń

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.