Dziś chyba nie za wiele linków, wydaje mi się jednak, że ich jakość jest całkiem, całkiem. Na początek rozmaite poradniki. Na początek nasze swojskie podwórko i tekst, który Robsona, który opublikował na łamach "Bitewnego Zgiełku" - tworzenie przenośnej, składanej planszy-stołu do DBA. Drugi poradnik to mała perełka z "Massive Voodoo" - tworzenie wiszącej roślinności, powszechnej w tropikach, czy na jakichś ciepłych, podmokłych terenach. To idealny przykład poradnika, jakie lubię. Krótki, mało skomplikowany, ze spektakularnym efektem końcowym. Trzeci artykuł poświęcony jest malowaniu kolorów metalicznych - w tym wypadku srebra - przy użyciu farb metalicznych. Wbrew pozorom, to nie jest tylko kwestia nałożenia podkładu, washa i rozjaśnień. Ostatni z poradników technicznie rzecz biorąc nim nie jest - to obszerna grafika, prezentująca rzeczywiste maści i ubarwienie koni.
Czas na galerie rozmaitego rodzaju, zacznijmy od akcentu polskiego - jedna z nowych maszyn spaczonych astartes, Heldrake w interpretacji Karola Rudyka. Drugi link prowadzi do galerii pokazującej fotografie Horusa, Prymarchy Wilków Luny w malowaniu Lil' Losera. Warto przejrzeć cały blog z tym wpisem, bardzo dużo dobrych poradników, ciekawych malowań i wpisów (generalnie blog poświecony jest grom GW, z naciskiem na WH40K). Akcentem historycznym w dzisiejszym wpisie będą fotografie pięknej dioramy bitwy na jeziorze Pejpus, jaka miała miejsce 5 kwietnia 1242 r. Figurki widoczne na tych zdjęciach wykonane są w skali 54 mm. Teraz przejdźmy nieco dziwną drogę - od piasków Północnej Afryki w pierwszej połowie lat 40. minionego wieku, do opancerzonych poduszkowców przyszłości - przeróbka Sd.Kfz. 250/9 Neu na futurystyczny wóz bojowy. Na koniec "galerii" prawdziwa perełka - projekt grupki znajomych, którzy skonwertowali (w mniejszym stopniu) lub od podstaw stworzyli (w większym) i pomalowali figurki prymarchów - szczęki szukałem na podłodze. (Zdjęcie prymarchy Jagatai Khana, autorstwa Joe Orteza, wykorzystałem jako ilustrację tej notki).
A na koniec dwa odnośniki "różne". Pierwszy to wywiad z Rickiem Priestley'em, tworzącym właśnie nową grę bitewną w klimacie hard sci-fi - "Beyond the Gates of Antares". Rick opisuje zarówno ten projekt, jak i swoją filozofię tworzenia gier w dwuczęściowym wywiadzie (część pierwsza, część druga), jaki opublikowano na łamach The Bell of Lost Souls. Na sam koniec dwuczęściowy opis nowej gry "Deus Vult" produkcji Fireforge Games, która coraz bardziej wchodzi w orbitę moich zainteresowań (część pierwsza, część druga opisu).
Not so many links today, but I think the quality of them is really high. Let's start with various guides. First article was written by Robson on excellent Polish "Bitewny Zgiełk" blog - how to make portable, folding DBA board (Polish only unfortunately). Second guide is a little gem from "Massive Voodoo" - making hanging plants, common in hot, humid climate. This is ideal example of guides I really like - simple to follow, easy to make, with spectacular finish. Third article is about painting metallics - silver in this guide - with metallic paints. It's not just base color, wash and highlights. Last of the guides is not the one - technically. This is large table with realistic horse colors.
Time for all kinds of galleries. First another Polish link - Karol Rudyk and his freshly paint mechanical terror of the fallen astartes - Heldrake. Then take a look here to see Horus Lupercal, Patriarch of the Luna Wolves painted by Lil' Loser. His blog is really good, many excellent tutorials, guides and galleries. And now something entirely different - excellent diorama of Battle of Peipus Lake 1242, done in 54 mm scale. Here you can follow strange phenomenom - from the sands of North Africa in 40s, to the futuristic armoured hovercraft of the future - changing of Sd.Kfz. 250/9 Neu into futuristic armoured car. And last, but certainly not the least - project of some real life friends - converted (to the lesser degree) or scratch-built and painted miniatures of primarchs - I was astonished. (Photo of Jagatai Khan, primarch of White Scars, built and painted by Joe Ortez, is visible next to this note).
And last two links from "other" category. First is an interview with Rick Priestley, building his new company and writing a new hard sci-fi game "Beyond the Gates of Antares". Rick talks about his new project and about his game designing philosophy. This is two parts interview (part 1, part 2) published on "Bell of Lost Souls" website. Second link leads to the two part review/description of "Deus Vult" game published by Fireforge Games. This game is slowly but surely gaining my attention (first part of the article, second part of the article).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.
I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.