poniedziałek, 5 listopada 2012

Ponownie Osmani | Ottomans again

Dziś powracamy do klimatów tureckich. Przed rozpocząciem malowania artylerii osmańskiej, miałem "pod pędzlem" kilka podstawek tureckich beszli. To jedna z bardziej wszechstronnych jednostek osmańskich w "Ogniem i Mieczem", dodatkowo obowiązkowa, i to w dużych ilościach, w praktycznie wszystkich listach na poziomie dywizji i w większości tureckich podjazdów. Kilkanaście miesięcy wcześniej pomalowałem na konkurs forum gry pierwsze trzy podstawki tych wojaków, tym razem nadszedł czas na beszli doborowych, uzbrojonych i we włócznie i chronionych kałkanami. Oznacza to, co prawda, że do pomalowania zostali mi zwykli jeźdźcy tego rodzaju, których figurki wymienne są z gonullu, no ale trudno. Na pospolitaków przyjdzie też pora.
Tym razem, w przeciwieństwie do wcześniejszych figurek, przyciąłem włócznie do właściwej długości. Rażą już nieproporcjonalnie wielkie groty, w przyszłości, po pomalowaniu kolejnych dwóch przygotowanych do pracy podstawek, będą je obcinał.

Back to Ottomans. I have had some besli riders prepared for painting just before Ottoman artillery was given to me for painting. This unit is part of this group. Besli riders are one of the most versatile light horsemen units in the "By Fire and Sword" game, and  they are compulsory for all divisional level army lists and most of the skirmish level lists. I painted some units of besli last year for official game forum painting competition. They were armed with spears, so I decided to paint some more, give them spears too and - additionally - light shields. It means that I will have to paint many bases of ordinary besli (with hand weapons only), as I won't be able to field this "elites" without fielding the same number of bases of ordinary besli.
I found that correct lenght of the spear for besli riders was much shorter then I did, so this time I shortened Northstar pikes a little bit. Unfortunately blade of the spear is way too big now but I will leave it as it is. 


3 komentarze:

  1. Wg mnie groty są ok - same figurki są lekko przerysowane więc razem mamy lekko komiksową fotkę. No i duży plus za malowanie.. na pierwszy rzut oka myslałem że to coś większego.

    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby to była inna formacja, napisałbym DELI-cje. No ale spróbujmy: beszlicje? ;) Jak zawsze klasa. No i widzę, że jesteś ostatnio porwany przez XVII wiek. To mnie cieszy, bo ja też.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki:) Jestem porwany może nie tyle przez XVII wiek, co przez 15 mm. Zamierzam caly listopad nadrabiac zaleglosci w tej skali. Krasnale, Normanie, Turcy (glownie) oraz - mam nadzieje - pozni Persowie.

    OdpowiedzUsuń

Z wielką przyjemnością czytam zawsze wszystkie komentarze - pozytywne i negatywne, choć co do tych ostatnich wolałbym, by były merytoryczne. Zostaw ślad swojej obecności komentując lub dodając blog do listy obserwowanych.

I always read all comments with great pleasure - both positive and negative ones. Speaking about negatives - please be constructive and let me improve my blog. Comment or follow my blog.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.